Ramy rowerowe

Rama rowerowa to szkielet dla calości roweru, stanowi zatem podstawową jego część, do niej bowiem przymocowane są właściwie wszystkie pozostałe elementy. W wersji klasycznej zbudowana jest z trójkąta (tworzą go rura podsiodłowa, górna i dolna). W miejścu łączenia rury podsiodłowej i dolnej, w tulei suportu mocowane sa korby, widelec zaś jest zamocowany w miejscu łączenia rury górnej i dolnej.
Cechy geomerii ramy decydują o przeznaczeniu roweru do różnych typów jazdy. Rowery górskie i szosowe maja długą rurę górną i nachyloną rurę podsiodełkową, co powoduje konieczność nachylenia się rowerzysty podczas jazdy. Rura górna znacząco krótsza charakterystyczna jest dla rowerów miejskich i turystycznych, z sylwetką bardziej wyprostowaną.
Te części rowerowe wykonane mogą być z różnych materiałów. Najczęściej stosuje się stal konstrukcyjna lub z domieszką (Cro - Mo), w wersjach droższych zaś, aluminium, tytan, kompozyty włókna węglowego a nawet bambus. Ich jakość zależna jest także od wagi (im rama lżejsza, tym lepiej, niektóre ważą zaledwie 600 gr.), sztywność (odporność na ugięcie np. boczne), poziom tłumienia nierówności na drodze, odporność na korozję. Za ważne uznać należy także jakość łączenia poszczególnych jej elementów (np. spawanie, mufowanie, lutowanie), wykończenie powierzchni i geometria.
Rozmiar dobiera się przede wszystkim do wzrostu rowerzysty, coraz częściej jednak także do długości jego nóg i innych wymiarów ciała. Obecnie obserowany jest silny trend zacierania się sztywnego dotąd podziału na wersje dla kobiet i dla mężczyzn, czego przykładem są rowery unisex.

Filtr produktów

Pokazano 1 - 18 z 21 produktów
na stronę