Sztywne sztyce pod siodełko

Sztyce pod siodełko to niezbyt spektakularny, ale ogromnie ważny element budowy całego roweru. Od jakości i budowy tego elementu zależy bezpieczeństwo montażu siodełka rowerowego, które jest częścią narażona na najwyższy nacisk masy ciała rowerzysty podczas jazdy. Rozpiętość zakresu średnicy waha się od 22 mm do 39 mm, a klienci moga dokonac wyboru miedzy wersjami amortyzowanymi i sztywnymi. Dla dokonania ich montażu niezbędne jest jarzemko, w które wyposażona jest sztyca podsiodełkowa, lub należy dobrać je oddzialnie. Rowery klasyczne zwykle zaopatruje się w elementy chromowane, Klienci poszukujący wyjątkowego komfortu wybierają jednocześnie produkty z systemem amortyzacji.
Dzięki temu siodełko jest amortyzowane, a lekkość zapewnia wykonanie ich z aluminium. System ten sprawdza się przede wszystkim w rowerach miejskich, gdzie kąt nachylenia linii kręgosłupa w stosunku do linii podłoża 90 st., powoduje, że ciężar ciała rowerzysty w całości opiera się o ten jeden punkt. Elementy te zbudowane są zazwyczaj jako konstrukcja elestomerowa i sprężynowa z możliwością dostosowania stopnia twardości, w zależności od wagi rowerzysty, przy czym regulacja wymaga użycia klucza imbusowego po uprzednim wyjęciu jej z ramy.
W zależności od potrzeb Klienci moga dokonać zamiany posiadanego elementu na wersję amortyzowaną, z uwzględnieniem dostosowania do średnicy sztycy oraz posiadanego systemu montażu siodełka. Elementy sztywne wykonuje się zwykle z aluminium w przypadku rowerów trekkingowych i górskich ze względu na ich lekkość, zaś ze stali chromowanej w rowerach miejskich. Zastosowanie elementów montażowych, jak jarzemka i obejmy jest uzależnione od typu posiadanego roweru.

Filtr produktów

Pokazano 1 - 9 z 9 produktów